55-plussers boeken vakantie liefst online

Het boeken van vakanties wordt steeds vaker online gedaan. Voor 55-plussers zijn vakanties zelfs het belangrijkste product dat zij online kopen. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Kleding populairst

Bij andere leeftijdsgroepen komen vakanties op de 3e plek. Op nummer 2 en 1 staan het kopen van toegangskaarten voor concerten en evenementen en kleding. Door 7 op de 10 Nederlanders is in 2015 minstens een keer iets online gekocht. Ruim de helft van de 55-plussers verwacht de komende 2 jaar meer online aankopen te doen.

Meer online aankopen

Vorig jaar boekte ruim 40 procent van de volwassenen online een vakantie. In 2012 was dat 34 procent. Bij 65- tot 75-jarigen is het online boeken van een vakantie met 25 procent toegenomen. Bij jongeren ligt dat percentage nog hoger. In mei 2015 werd bekend dat ook het online boodschappen doen steeds populairder is.

(Bron: CBS)

Geef een reactie

Reactie

    oosterwijck says:

    Ik vind online boeken een crime. Bij de ene kun je alleen betalen met een creditcard en bij de ander moet je bijbetalen voor een stoel, als je denkt, dat alles betaald is. En bij weer een andere moet je extra betalen voor je koffer en een flesje water. En de boeking onderbreken is ook niet eenvoudig. En tot slot moet je toch nog je ticket uitprinten, om het te tonen op de vluchthaven. Dan zijn ze ineens weer niet digitaal. Vergeet je dat, dan been je de pineut voor een absurd hoog bedrag bijbetalen. De oplichters. Zo lang het mogelijk is kunnen die online boekingsservice van de vliegmaatschappijen de pestpokken krijgen. Ik boek gewoon bij een reisbureau, Thomas Cook, die zit bij mij om de hoek. Dan heb ik niet alle irritaties, totdat de ticket compleet is. Vorig jaar, werden mijn koffers beschadigd door een dronken Poolse belader. Op de vluchthaven werd ik afgezeikt, met een telefoonnummer, dat niet opgenomen werd. Ik ging terug naar het reisbureau en die regelde alle formaliteiten. Na een week kon ik twee nieuwe koffers uitzoeken in een winkel die onder contract stond van de bagage afhandelaar. Toevallig heb ik vandaag weer een reis geboekt, ik vlieg met Aeroflot en die kijken niet op een kilootje meer of minder bagage en ook de maaltijden zijn subliem. De mevrouw bij Thomas Cook heeft in recordtijd een ticket geregeld, zonder dat het mij irritaties oplevert. Kortom … ik hoop dat Thomas Cook nog lang zijn diensten aanbiedt. Internet gebruik ik wel om te klagen, bij omroep Max.