telefoon

Raad Gevraagd: “moet ik mij iets aantrekken van de telefoonkritiek van mijn collega?”

Dilemma’s en problemen, iedereen heeft ze en kan soms wel wat goede raad gebruiken bij het oplossen ervan. In onze rubriek Raad Gevraagd kunt u hierbij helpen; lezers helpen lezers! Elke donderdag staat er een nieuwe kwestie voor u klaar waarop u kunt reageren.

Willeke heeft een leuke baan, maar van 1 collega krijgt zij geregeld kritiek over het volume van haar lach en telefoongesprekken. Zij vraagt zich af of zij dit serieus moet nemen, of niet.

“Mijn collega S. en ik werken sinds kort samen. In eerste instantie ging het allemaal goed, totdat zij opeens kritiek begon te uiten op mij. Zo vindt zij dat ik te hard praat aan de telefoon en dat ik te hard lach. Volgens haar kan zij zich daardoor minder goed concentreren. Ik ben uiteraard bereid hier rekening mee te houden, maar ik vind het wel apart dat zij dit alleen tegen mij zegt. Aan ons blok zitten nog 2 mensen en tegen deze collega’s – zij lachen en telefoneren ook hard- zegt zij niets. Ik vraag me daarom af of ik me iets moet aantrekken van haar kritiek. Wat is wijsheid in deze situatie?”

Heeft u goede raad? Laat dan uw reactie achter in het daarvoor bestemde veld onderaan dit bericht.

Zelf insturen

Ruzie met de buurvrouw, een moeizame relatie met uw beste vriend, of een dergelijk probleem waarover u wel wat goede raad kunt gebruiken? Meld u dan aan via het Raad Gevraagd aanvraagformulier en wie weet wordt uw inzending binnenkort behandeld.

Geef een reactie

Reactie

    Nelleke reageert says:

    Zelf ben ik van directe benadering. Mijn tip is aan deze collega vragen waar precies het probleem ligt. Is het persoonlijk om u alleen wordt aangesproken? Die vraag zou ik haar voorleggen. Geloof me, ze schrikken van de directe benadering. De reactie die daarop volgt schept gelijk verheldering. Ze weten dan ook meteen waar ze aan toe zijn. Het werkt gegarandeerd. Succes.