Populaire superfoods

Superfoods zijn populair. Niet alleen in speciaalzaken maar ook in de supermarkt vindt u voortaan chiazaad en goji-bessen in de schappen. Maar met welke superfoods is de oudere generatie geholpen? Gezondheidsnet stelde een lijstje op.

Makreel

Deze vis zit vol gezonde vetten die beschermen tegen hart- en vaatziekten. Naast makreel zijn ook haring, zalm en sardines een aanrader.

Ei

1 ei per dag is goed voor een kwart van de dagelijkse portie vitamine D. En een eitje zit natuurlijk vol eiwitten.

Kiwi

Deze groene vrucht bevat veel vitamine C. Als u dagelijks een kiwi eet, zit u al aan uw aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C.

Havermout

De vezels in havermout zijn goed voor uw bloedsuikergehalte en cholesterol.

Aardbeien

Dit rode vruchtje is rijk aan kalium, een mineraal dat helpt de bloeddruk te regelen. Ook zit er vitamine C en foliumzuur in.

Lever

Lever is rijk aan ijzer, vitamine A en vitamine B. Ook bevat het selenium, een mineraal dat helpt te ontgiften.

Pruimen

Veel mensen weten hoe vervelend het is als uw stoelgang niet optimaal werkt. Obstipatie komt vaak voor bij ouderen. Pruimen hebben een laxerend effect doordat het sorbitol (een soort suiker) bevat.

(Vruchten)kwark

Van alle zuivelproducten bevat kwark de meeste eiwitten.

 

Wat is uw favoriete superfood?

Geef een antwoord