Duur 00:35
Gepubliceerd op 14 april 2016

Intro: Voorbereiden op doktersbezoek

Wat kunt u verwachten

In Nederland zijn de meeste mensen tevreden over de technische kant van de medische zorg. Waar mensen ontevreden over zijn, is gebrek aan emotioneel begrip en ondersteuning.
Om duidelijk te communiceren is het ten eerste belangrijk te weten hoe de rollen verdeeld zijn: de patiënt vraagt, de arts adviseert en de patiënt beslist. Wat kunt u doen als de communicatie niet goed loopt?  In deze cursus worden handvatten geboden om op een goede manier met uw arts in gesprek te gaan.

De cursus bevat:

  • 10 clips met patiënten en medisch professionals
  • Certificaat als bewijs van deelname aan deze cursus

Overzicht van de cursus:

  1. De voorbereiding
  2. Betrouwbare informatie
  3. Gehoord worden
  4. (On)bruikbare adviezen
  5. Slecht nieuws verwerken
  6. Zelf zorg kiezen
  7. Een second opinion
  8. Wachtlijsten
  9. Het juiste medicijn
  10. Een klacht

Geef een reactie

Bekijk ook

Meer