Deel 10: Een klacht

Omroep: MAX

Duur: 0:02:05

Uitzending: do 14 apr 2016 00:00

Deel 10: Een klacht

Voor een goede behandeling is samenwerking en vertrouwen tussen arts en patiënt nodig. Maar wat als er iets misgaat?

Ontevreden

Bent u ontevreden over een behandeling of de manier waarop u bejegend bent? Ga dan eerst in gesprek met uw zorgverlener. Bepaal wat u wilt bereiken: wilt u bijvoorbeeld alleen een open gesprek of wilt u herhaling van de fout voorkomen? Uw doel bepaalt welke wegen u bewandelt en hoe u het gesprek voert.

Melden

U kunt ook alleen melden wat er is misgegaan of wat bijna fout liep. Ziekenhuizen en andere zorgverleners hebben vaak een klachtencommissie. Ernstige problemen kunt u melden bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

Klacht

Veel instellingen hebben een eigen klachtencommissie of een patiëntenservicebureau die advies kan geven over waar u met uw klacht terechtkunt.

U heeft de cursus nu afgerond. U kunt nu een certificaat downloaden als bewijs van deelname aan deze cursus. Klik hier als u terug wilt naar het overzicht van de cursus.

Geef een reactie