MAX Ombudsman

Recorddrukte in het spreekuur

Het is pas halverwege 2020, maar voor de medewerkers van het MAX Ombudsman-spreekuur is het alsof ze er al een heel jaar op hebben zitten. U belde dit jaar namelijk al meer dan 6.000 keer naar ons, oftewel elke spreekuurochtend zo’n 50 keer. Dat maakt 2020 nu al het drukste jaar sinds de oprichting van MAX Ombudsman in 2013!

Reisadvies van Jeanine

Dat zo veel MAX-leden ons dit jaar bellen, heeft onder andere te maken met de coronacrisis. Collega-ombudsman Jeanine is als dé reisrechtdeskundige in allerlei televisieprogramma’s te zien en is vaste deskundige in MAX vakantieman. Om het laatste nieuws uit de reisbranche te duiden en om te spreken over de vaak wijzigende coronamaatregelen voor vakantiegangers in binnen- en buitenland. Ons spreekuur beschikt daardoor over de meest actuele vakantie-informatie.

De telefoons stonden roodgloeiend

Toch gaan ook dit jaar de meeste telefoontjes ‘gewoon’ over uw pensioen. Sinds we lieten zien, op deze plek en op televisie in Meldpunt, hoe tweeverdienende ABP-gepensioneerden een aanvulling op hun pensioen kunnen krijgen, werd er zelfs zo veel gebeld, dat de telefoonlijnen regelmatig overbelast waren. En nog altijd komen er dagelijks nieuwe telefoontjes over binnen. Voor iedereen die hierover vragen heeft of het behaalde resultaat wil melden, hebben we daarom een speciaal e-mailadres in het leven geroepen: abpaanvulling@omroepmax.nl. Op die manier kunnen we zo veel mogelijk mensen helpen én nauwgezet volgen of ABP u nu wél het pensioen geeft waar u recht op heeft. Voor al uw overige pensioenkwesties kunt u uiteraard als vanouds in ons telefonische spreekuur terecht.

Corona als spelbreker

Ook met andere juridische vragen en klachten kunnen MAX-leden in het spreekuur terecht voor een advies of een luisterend oor. En toch staat ons spreekuur vooral in het teken van corona. Want vanaf onze oprichting ontmoetten we elkaar elke werkdag op het kantoor van MAX voor weer een ochtend spreekuur. Die opstart met een kop koffie is sinds half maart voorbij. Iedereen blijft thuis, om u vanachter de laptop, headset op het hoofd, te woord te staan en waar mogelijk verder te helpen. Het onderlinge overleg gaat digitaal. Wat we het meeste missen, is de gezamenlijke afsluiter: de lunch na afloop van het spreekuur. Altijd een moment van verbondenheid en gezelligheid, en daardoor ook een manier om de soms emotionele telefoongesprekken van die ochtend een plek te geven.

We zitten voor u klaar

Die tijd lijkt nu lang geleden. Wij kijken, zonder twijfel mét u, reikhalzend uit naar het moment waarop we weer als vanouds onder elkaar kunnen zijn. Maar pas wanneer het weer verantwoord is. Ondertussen blijven we met veel plezier thuis klaar zitten voor uw vragen en verhalen. Op naar de 10.000!

MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035-677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur.

Geef een reactie