Ons spreekuur draait door!

Sinds 2 april 2013 begon iedere werkdag volgens een vast ritueel: de medewerkers van ons telefonische spreekuur druppelden binnen voor een ochtend spreekuur draaien. Soms was de ochtend druk en stressvol, altijd hadden we het onderling gezellig.

In die 7 jaar boden we tienduizenden MAX-leden een luisterend oor of een goed advies voor hun juridische problemen. 7 jaar ging het elke ochtend zo, iets om elke dag weer naar uit te kijken. Dat kleine jubileum kunnen we nog even niet met elkaar vieren. Want corona kwam. Vrijdag 13 maart draaiden we nog een gewoon spreekuur. In het weekend belden we al onze medewerkers af: blijf thuis, we houden voorlopig geen spreekuur meer op het Mediapark. Maandag waren we gesloten, om ons klaar te maken voor een telefonisch spreekuur vanuit huis. En sinds dinsdag 17 maart is het dagelijkse spreekuur van MAX Ombudsman weer in de lucht.

Juist nu zijn we er voor u

En daar zijn we blij om. Want ook, nee juist, in deze rare, moeilijke tijden willen we er graag voor u zijn. Natuurlijk krijgen we op dit moment veel corona-gerelateerde vragen. Maar ook voor andere vragen en problemen kunt u als vanouds bij ons terecht. Na 7 jaar weten we dat al die andere problemen, of het nu om consumentenzaken gaat of om pensioenproblemen, en al het andere, altijd doorgaan; corona of geen corona. En wij willen met ons spreekuur graag het verschil voor u blijven maken.

Een klap van jewelste

Blij waren we dan ook met het berichtje van de heer Rijkaard. Hij had ons vorig jaar gebeld. Bij het uitlaten van het hondje van de buurvrouw wilde hij uit de lift van de portiekflat stappen. In plaats daarvan maakte hij een klap van jewelste. Wat bleek: de lift stond 30 centimeter boven vloerniveau. Niet onoverkomelijk, behalve als je er, zoals de heer Rijkaard, niet bedacht op bent. Het hondje bleef ongedeerd, maar de heer Rijkaard liep vervelend letsel aan zijn been en rug op. Hij meldde zich bij de verhuurder. Die bood excuses aan en een bloemetje. Daar bleef het bij, want het hoogteverschil was ook weer niet zo enorm. En de heer Rijkaard was al op leeftijd, dus die been- en rugklachten zouden er zonder die val ook wel zijn geweest.

Alsnog smartengeld

Wij hielpen de heer Rijkaard op weg met zijn wens om ook een financiële vergoeding te krijgen. We adviseerden hem met argumenten voor aansprakelijkheid en het verzamelen van bewijs, en we hielpen hem op weg met de brieven aan de verhuurder. En onlangs kregen we dus goed bericht: met de heer Rijkaard gaat het alweer wat beter. En de verhuurder heeft alsnog smartengeld betaald: 1.500 euro.

Met deze en al die andere problemen willen we u blijven helpen. De komende tijd doen we dat vanuit ons eigen huis, en als het weer verantwoord is vanaf het Mediapark.

MAX-leden kunnen met vragen, problemen of klachten gratis terecht op het telefonisch spreekuur van de MAX Ombudsman op nummer 035-677 55 11, elke werkdag van 10 tot 12 uur.

Geef een reactie

Reactie

  1. oosterwijck says:

    Het Max spreekuur is een zeer goed initiatief. Vele problemen zijn door Max opgelost en velen zijn fantastisch geholpen in een onrechtvaardige situatie.