Treinverkeer tussen Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Leiden 8 dagen ontregeld

Jaarlijks passeren nu 88 miljoen reizigers Utrecht en naar verwachting worden er dat in de toekomst 100 miljoen. Om al deze reizigers te kunnen vervoeren, zijn meer treinen nodig. En om die treinen te kunnen laten rijden moet het spoor worden verdubbelt. Het einde van dit enorme project is in zicht, maar er moet nog een laatste hobbel worden genomen.  Daarom moeten reizigers van 20 tot 29 oktober 2018 op het traject Utrecht Centraal, Rotterdam, Den Haag en Leiden rekening houden met een omleiding en extra reistijd. 

Verdubbeling spoor

De werkzaamheden hebben alles te maken met de laatste fase van de aanpassing van het traject Utrecht Centraal – Leidsche Rijn. Het traject gaat van 2 naar 4 sporen. Onderdeel van de verdubbeling van het spoor is de bouw van een 2e spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal. Eind vorig jaar wordt deze brug tussen de 2 bestaande bruggen ingelegd. Door de verbreding rijden Sprinters en Intercity’s vanaf december 2018 niet meer op hetzelfde spoor. Dit moet zorgen voor minder vertraging en kortere reistijden.

Laatste fase

Met het afsluiten van het traject Utrecht Centraal en Rotterdam, Den Haag en Leiden, wordt de laatste fase van de werkzaamheden ingezet. Van zaterdagnacht 20 oktober tot maandagochtend 29 oktober 05.00 uur werkt ProRail dag en nacht aan de afrondende werkzaamheden van de spoorverdubbeling. Als het aan ProRail ligt is eind 2018 spoorknooppunt Utrecht klaar voor de toekomst.

Check de NS-Reisplanner

Reizigers op de trajecten Rotterdam Centraal-Utrecht Centraal, Den Haag Centraal-Utrecht Centraal en Leiden Centraal-Utrecht Centraal kunnen omreizen via Schiphol. Reizigers die naar Woerden moeten kunnen met de bus. Afhankelijk van het gereisde traject varieert de geschatte extra reistijd van een kwartier tot 3 kwartier. Dus gaat u in de Herfstvakantie op pad, kijk dan eerst op de NS-Reisplanner.

(Bron: Nu.nl/ProRail)

Geef een reactie