MAX opent Meldpunt MijnOverheid.nl

Bij zowel de Nationale ombudsman als de MAX Ombudsman komen geregeld klachten binnen over gemiste berichten in de digitale postbus van de website MijnOverheid.nl. Daarom lanceert Omroep MAX vanavond in Meldpunt! het speciaal opgerichte Meldpunt MijnOverheid die de komende tijd klachten en signalen zal verzamelen. Deze neemt de Nationale ombudsman mee in een onderzoek waarin hij vanuit het perspectief van de gebruiker kijkt welke knelpunten er zijn bij het gebruik van de Berichtenbox en of daar ruimte voor verbetering is.

Berichtenbox van MijnOverheid.nl

In de Berichtenbox van MijnOverheid.nl belanden brieven van onder andere de Belastingdienst, de Sociale Verzekeringsbank, het UWV, de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW), gemeenten, provincies en waterschappen. 6,1 miljoen Nederlanders hebben de digitale postbus inmiddels geactiveerd. Bij MAX en de Nationale Ombudsman komen regelmatig klachten binnen over de Berichtenbox van MijnOverheid.nl. Zo zien mensen rekeningen of oproepen over het hoofd, waardoor ze extra kosten maken door aanmaningen en incasso’s.

Meldpunt MijnOverheid

Vanavond lanceert het MAX-programma Meldpunt! het opgerichte Meldpunt MijnOverheidMeldingen kunnen gedaan worden via post (Postbus 518, 1200 AM Hilversum) en telefoon: 0900-8083. U kunt ook direct het meldingsformulier invullen op MAX Vandaag.

In MAX Magazine van deze week is een interview te lezen met beide ombudsmannen. Meldpunt! is te zien op 14 februari 2017 om 19.20 uur op NPO 2.

Geef een reactie

Reacties (7)

  1. thea01 says:

    ik heb de uitzending gezien maar ik vind het heel vreemd ik krijg alles online maar ik krijg ook nog die blauwe brieven die ik echt niet meer hoef hoe kan je dat afzeggen

    1. Trudi says:

      op mijn overheid kan je aanvinken wat je wil , maar ik krijg ’t ook hoor, dus alles dubbel
      denk dat ze dat veiliger vinden voorlopig.

  2. EMLL says:

    Digitale postbus van de Overheid; ik kijk hier nooit op en ben ook niet van plan om dat te gaan doen.

  3. booter says:

    Ik vind het prettig met “Mijn overheid”te werken, krijg altijd een mailtje als er nieuwe berichten zijn.
    Thomas

  4. dwever says:

    Ik vind het fijn om met de postbus van mijn Overheid te werken. Zelf heb ik altijd administratief werk gedaan.
    Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen die geen ervaring met een computer hebben dit als een groot probleem zien en zeer zeker de oudere generatie.

  5. erpee says:

    Toch wel vreemd dat mensen een site als mijnoverheid.nl kunnen vinden, keuzes kunnen aanvinken en daarna niet weten wat ze ermee aanmoeten. En dan ook nog een ombudsman een medewerker van de ombudsman en die dat helemaal begrijpt. Héél erg slap.

  6. johan99 says:

    De overheid zou de mails met leesbevestiging moeten sturen en indien er geen leesbevestiging komt alsnog op een ander communicatie middel de brief dan wel de tel kunnen overgaan zodat niemand het overheids bericht gaat missen