Duur 03:22
Gepubliceerd op 28 november 2018

Website MijnOverheid.nl verbeterd

Nationale Ombudsman Reinier van Zutphen ziet verbeteringen bij de digitale postbus van de overheid, MijnOverheid.nl. Hij adviseert burgers wel alert te blijven. De verbeteringen zijn mede tot stand gekomen door de uitzending van Meldpunt

Klachten over MijnOverheid.nl

De Nationale Ombudsman heeft naar aanleiding van de uitzending van Meldpunt en klachten van burgers over MijnOverheid.nl en onderzoek ingesteld. Veel burgers hebben moeite om digitale facturen en brieven van overheidsinstanties als SVB, RDW, UWV, CBR, de gemeente of de Belastingdienst in te zien of zien de mails over het hoofd, met boetes tot gevolg. In het MAX tv-programma Meldpunt presenteert Van Zutphen zijn onderzoeksresultaten met het rapport Hoezo MIJNOverheid? Hij doet hierin ook aanbevelingen voor verbeteringen.

Welke aanbevelingen zijn overgenomen?

Elles de Bruin ging langs bij de Nationale Ombudsman om te horen welke aanbevelingen zijn overgenomen en wat burgers zelf kunnen doen om problemen me MijnOverheid.nl te voorkomen. Bekijk het interview in bovenstaande video. Ondervindt u toch nog problemen? Laat het ons weten via MAXvandaag.nl/Meldpuntmijnoverheidnl

Geef een reactie

Bekijk ook

Meer