Patrick Wessels: ‘Voordringen? Krijg alles voor elkaar met het toverwoord omdat’
Stelt u zich voor: u komt aan op een druk station en moet over een paar minuten de trein hebben….
MeerPatrick Wessels: ‘We vinden duurzaamheid belangrijk: maar waarom doen zo weinig mensen iets?’
Veel mensen zeggen dat ze minder zouden moeten vliegen, minder vlees zouden moeten eten en bijvoorbeeld vaker biologisch zouden moeten…
MeerPatrick Wessels: ‘Waarom wil iedereen naar Spanje op vakantie? (En waarom maken de media dat nog erger?)’
Wij mensen zijn gewoontedieren. Dat heeft u vast weleens gehoord. En het klopt. Vooral in situaties waarin we niet goed…
MeerPatrick Wessels: ‘Psychologisch gratis op vakantie: boek nu alvast voor volgend jaar’
Welverdiend en misschien wel broodnodig ook: wie hard heeft gewerkt geniet waarschijnlijk volop van de vakantie. Maar, goedkoop is het…
MeerPatrick Wessels: ‘Meer sparen? Sluit u aan bij een spaargroep’
We staan als Nederlanders bekend als een spaarzaam volk. Het ING Spaaronderzoek van afgelopen december wees uit dat maar liefst…
MeerPatrick Wessels: ‘‘Geen fooi’: waarom voelt het ongemakkelijk om dat aan te klikken?’
Steeds meer horeca gebruikt nieuwe PIN-displays, die standaard enkele fooien-opties tonen. Wilt u 5 procent fooi geven? 10 procent? Of…
MeerPatrick Wessels: ‘Waarom denken we nog liever niet te veel aan ons pensioen?’
Er dreigt een ‘pensioenkuil’ voor veertigers, zo las u onlangs hier op MAX Vandaag. Ons pensioenstelsel werd in 2023 nog…
MeerPatrick Wessels: ‘Daarom trappen vrouwen (en mannen) in de pink tax: slimme prijspsychologie’
Vrouwen betalen voor dezelfde producten meer dan mannen, zo was jarenlang de claim. Bijvoorbeeld scheermesjes voor dames zouden meer kosten…
MeerPatrick Wessels: ‘Slimme chatbot is slinkse verkoper: 5 manieren waarop bedrijven u verleiden om te kopen’
Steeds meer websites hebben een chatbot, die u een korte vraag kunt stellen. Handig, toch? Dankzij kunstmatige intelligentie worden chatbots…
MeerPatrick Wessels: ‘Hoe duur moet uit eten worden voordat we de horeca vaarwel zeggen?
‘De horeca moet de prijzen verhogen om te overleven’, zegt Koninklijke Horeca Nederland. De prijzen moeten omhoog, om gezonde winstmarges…
Meer