verkooppraatje

Elles de Bruin: weer in verkooppraatje getuind

Aansluitend op het MAX-consumentenprogramma Meldpunt schrijft presentatrice Elles de Bruin elke 2 weken een column over consumentenzaken. Deze keer: Elles betaalt voor een verzekering waar zij helemaal niets aan heeft.

Waarom deze verzekering?

Ik ben een goedgelovig mens. Dus als een verkoper van telefoons tegen mij zegt dat het verstandig is om een verzekering te nemen als ik een nieuw toestel koop, ben ik daar gevoelig voor. Sterker, ik sluit dan zo’n verzekering af. Inmiddels ben ik 29 maanden verder en heb ik maandelijks € 17,95 betaald, dat is € 520,55 in totaal.

Eerste 3 maanden

Help, wat een bedrag! Waarom heb ik dat niet eerder stopgezet? Ik heb namelijk niets bij deze verzekering geclaimd. Ik bel met mijn telefoonprovider om te informeren naar een nieuw abonnement en bespreek ook gelijk mijn verzekering. Ik leer dat de meeste mensen de eerste 3 maanden een verzekering nemen op hun toestel.

Huh, waarom? Omdat, zegt de dame, uit onderzoek is gebleken dat in dat eerste kwartaal de meeste ongelukjes gebeuren. De mensen zijn dan zo voorzichtig met hun nieuwe toestel, dat het misgaat. Altijd meenemen naar de wc, omdat je hem niet in je tas durft te laten zitten, en dan valt het ding uit de broekzak in de pot. Het toestel altijd in je hand houden, omdat je bang bent dat hij wordt gestolen en dan laat je hem juist vallen. Hadden ze me dat bij het afsluiten van die verzekering niet kunnen vertellen?

MAX Meldpunt, elke vrijdag om 19.20 uur op NPO 2.

Geef een reactie