Hartjes populair op Facebook

Jarenlang zijn we niet anders gewend, op Facebook kunnen we berichten ‘liken’ met een duimpje en dat is het. Sinds een aantal maanden kunnen we echter uit vijf extra emoties, de ‘emoji’s’, kiezen. Maar welke is inmiddels het populairst?

Positieve emoji’s

Om er achter te komen wat de populairste emoji is, pakken de analisten van het bedrijf Fanpage Karma het goed aan. Ze onderzoeken maar liefst 1,3 miljoen Facebook-berichten van 40.000 gebruikers, wereldwijd. Wat blijkt, bijna de helft van de gebruikers kiest nu het liefst het hartje: 45 procent. De lachende emoji volgt op iets grotere afstand, met 23 procent. Het valt daarbij op dat de positieve emotie’s de overhand hebben, want de verblufte, droeve en boze emoji worden veel minder gebruikt.

Duimpje blijft populair

Tot nu toe blijft het vertrouwde duimpje nog wel de populairste emotie. Ondanks dat het hartje de achtervolging heeft ingezet, wordt de duim nog steeds zo’n 20 keer meer gebruikt dan de nieuwe emoji’s. Wel bestaat de kans dat dit uiteindelijk anders is. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat hoe meer nieuwe emoji’s er worden gebruikt, hoe populairder het bericht is. Berichten met een hartje worden 5,5 keer meer gedeeld en video’s met een lachende of verblufte emoji worden 6,5 keer zoveel bekeken.

Heeft u al een favoriete emoji op Facebook?

(Bron: Dutch Cowboys)

Geef een reactie