Duur 01:55
Gepubliceerd op 13 april 2016

Deel 3: Social media

Iedereen is vindbaar op internet. Toekomstige werkgevers zullen uw naam googelen. Hoe kunt u de informatie die over u te vinden is op internet is zo goed mogelijk inzetten bij het vinden van een baan?

Tips

  • U kunt social media gebruiken als manier om jezelf te profileren: personal branding.
  • U moet uzelf zien als een merk dat u in de markt moet zetten. Daarvoor moet u uzelf goed kennen en weten wat u wilt en wat u kunt, zie ook deel 1 van deze cursus.
  • Maak een account aan op Linkedin, Facebook en Twitter. Volg relevante mensen voor uw zoektocht naar werk. Voeg als u mensen uitnodigt altijd een persoonlijke noot toe aan de standaardtekst.
  • LinkedIn is een online netwerk voor professionals: geschikt om zakelijk te netwerken dus!
  • Maak in uw profiel duidelijk wat u zoekt en waar uw opleiding en werkervaring uit bestaat.
  • Probeer in een paar zinnen te formuleren wat u kunt en wat u wilt: dat is uw zogenaamde ‘elevator pitch’ waarmee u in het kort duidelijk maakt wat u voor mensen of bedrijven kunt betekenen.
  • Meld u aan bij groepen in uw vakgebied en meng u in discussies, laat zien dat u relevante kennis heeft en dat u met uw expertise zichtbaar wordt.

Heeft u een vacature gevonden, of heeft een bedrijf u gevonden? Dan moet u een goed overzicht van uw werkzaamheden en ervaringen tot nu toe hebben: uw curriculum vitae. In deel 4 zal Nancy het uitgebreid gaan hebben over het CV. Klik hier als u terug wilt naar het overzicht van de cursus.

Geef een antwoord

Bekijk ook

Meer