Groeten van MAX

Informatief

Consumentenprogramma voor de vakantieganger.

Vanaf 28 mei t/m 27 augustus 2018
Elke maandag, 20.30 uur, NPO 1

(Geen uitzending op 18 juni, 25 juni en 2 juli 2018)

Ma 17 juni 2013 20:33 NPO 1 45 min

Hotel zonder lift en op reis met Calsedon

De 86-jarige mevrouw Swibben boekt een hotel met lift, die er uiteindelijk niet blijkt te zijn. De familie Mandas wacht in Italië tien dagen op een zoekgeraakte koffer en klanten van reisorganisatie Calsedon komen bedrogen uit.

De 86-jarige mevrouw Swibben gaat voor vier dagen op reis. Omdat ze erg slecht ter been is en een versleten knie heeft, boekt ze bij de reisorganisatie bewust een hotel met lift. Maar deze is nergens te bekennen. Mevrouw zit op de vierde verdieping maar klagen heeft geen zin, alle kamers zijn bezet en mevrouw Swibben moet de gehele vakantie met haar versleten knie 8 trappen op. Groeten van MAX confronteert de reisorganisatie met dit verhaal.

De familie Mandas vliegt in de zomer van 2012 naar Italië, daar aangekomen blijkt er één koffer zoek te zijn geraakt. Maar liefst 10 dagen hebben ze op hun koffer moeten wachten. De familie heeft zo’n 500 euro aan noodzakelijke extra kosten gemaakt. De gemaakte kosten konden volgens Alitalia gewoon gedeclareerd worden. Inmiddels tien maanden verder en de luchtvaartmaatschappij geeft al maanden niet thuis.

Via verschillende veilingsites worden regelmatig mooie reizen aangeboden. Reisorganisatie Calsedon is één van die aanbieders. Ze vinden gretig aftrek, maar de gelukkige hoogste bieders komen vaak bedrogen uit. Eenmaal op de vakantiebestemming aangekomen, worden de gasten in een heel ander hotel geplaatst dan ze in eerste instantie geboekt hebben. Het internet staat vol met dit soort klachten. Groeten van MAX gaat op onderzoek uit en probeert te achterhalen wat er schuil gaat achter al deze klachten.

Verder hebben we de accommodatietest en gaan we weer verder met onze groepsreis naar Thüringen. Aan tafel zit Yda Matthijssen van de ANWB.

Presentatie: Sybrand Niessen