Verkoopreisjes

We hebben het al vaker gedaan, maar ik ga het nog een keer doen voor u. Verkoopreisjes. Ze komen in allerlei vormen en maten. De nieuwste heet 1 2 Butterfly.

In Groeten van MAX besteedden we er reeds aandacht aan. Mensen ontvangen een uitnodiging voor een palingrokerij. Ze moesten zware tassen meenemen voor alle cadeaus die ze zouden ontvangen waaronder een kleurentelevisie, een pond paling, een pond makreel en heel veel andere soorten vis.

Met zwaar geschut aan tassen volgden vele mensen zich een weg naar de opgegeven locatie. Om daar van een koude kermis thuis te komen. Ze kwamen terecht in een verkoopdemonstratie. Mastrassen, gezondheidskussens en dekens waren aan de orde van de dag. En de mensen die zich daar nog sterk hielden en geen handtekening zetten, gingen uiteindelijk overstag toen ze prijs gewonnen bleken te hebben.

De ene reis gewonnen, de ander bijbetalen. Maar dan nog leek het een geweldige aanbieding. Voor twee personen betaalden ze 198 euro aan. Eenmaal thuisgekomen kwamen de papieren. Daar bleken nogal wat bijkomende kosten bij te zitten. Velen wilden er dan ook vanaf. Netjes zeiden ze binnen 14 dagen op. Tenslotte is dat het recht van de consument om overeenkomsten buiten verkoopruimten gesloten binnen 14 dagen te kunnen opzeggen. Kosteloos! Maar niemand kreeg de 198 euro terug. Administratiekosten noemde 1 2 Butterfly dit!

We hebben iedereen opgeroepen om uw klachten te melden. Inmiddels zijn er maar liefst bijna 100 klachten aan ons doorgegeven. En elke dag komen er daar nog een paar bij.

1 2 Butterfly heeft dezelfde ‘geschäftsführer’ als degene die eigenaar was van Noord West Touristiek en Medicare volgens de kvk. En in de Antalya to go zaken én in de Holiday1 Zaken stonden de pinbonnen van de consumenten weer op naam van Medicare! Allemaal verkoopreisje die allemaal leiden naar Cloppenburg, Duitsland.

De Autoriteit heeft bovenstaande bedrijven niet eerder aangepakt. Over 1 2 Butterfly zeggen ze dat alleen de autoriteit in Duitsland bevoegd is om ze aan te pakken. De Duitse Autoriteit geeft aan dat er geen Duitse gedupeerden zijn. MAX Ombudsman vindt dat we één Europa zijn en dat de Nederlandse Autoriteit een handhavingsverzoek moet doen aan de Duitse Autoriteit. Simpelweg omdat er veel gedupeerde Nederlanders zijn.

We hebben onze hele lijst doorgestuurd aan het Europees Consumentencentrum die gisteren onze gegevens, samen met die van henzelf én die van het juridisch loket heeft aangeboden aan de Consumentenauriteit. Je zou zeggen dat de autoriteit nu niet meer om ons heen kan. We houden u op de hoogte. Blijft u in de tussentijds uw klachten melden bij ons en bij Consuwijzer!

Geef een reactie

Reacties (6)

    Linus says:

    Het is misschien wel wat laat?? Maar wij hebben ook zo,n prijs gewonnen???!!!!
    Alleen hebben we hem niet binnen 14 dagen op kunnen zeggen vanwege verblijf elders!!
    Maar ik wil er gezien de situatie in Turkije wel nog van af.
    Is dit mogelijk en hoe dan verder.
    Met groet Linus Duzink

      MAX Vandaag says:

      Beste Linus, u kunt altijd nog even contact opnemen met MAX Ombudsman: http://www.omroepmax.nl/maxombudsman/over-max-ombudsman/

    Groote Koffiefeest Veldhoven says:

    Kan de melding van mijn ouders ook nog doorgegeven worden? 14.12.2016 Reisje Rhein/Moezel, en daarna Mediplast artikelen aangeschaft. Totale schade € 840,00. We zijn nu bezig met rechtsbijstand, reisje zelf aangepakt, dit kan niet via rechtsbijstand. Aangifte politie deze week. Ook programma Tros opgelicht, Omroep Brabant en Eindhovens Dagblad ingelicht. Deze praktijken moeten stoppen. Geen schaamte maar naar buiten brengen en zoveel mogelijk mensen waarschuwen.

      MAX Vandaag says:

      Hartelijk dank voor uw bericht. U kunt daarvoor het beste contact opnemen met MAX Ombudsman: http://www.omroepmax.nl/maxombudsman/over-max-ombudsman/.

    edwin3771 says:

    We hadden een reis met korting aangeboden gekregen en wilde hier gebruik van maken.
    de kosten waren voor een 8 daagse reis naar turkije 289 euro, waarvan 189 gelijk betaald en 100 euro moesten we betalen nadat de rekening binnen kwam.
    tussen deze tijd hebben we een paar keer met butterfly amsterdam gesproken of de reis omgeboekt kon worden naar cyprus, omdat we eigenlijk niet naar turkye wilde . dit was niet mogelijk en toen besloten we alsnog voor turkyee te kiezen. Dit was geen probleem en ze gaven aan een nieuwe eindafrekening te sturen en de oude te laten vervallen. na 2 weken had ik nog geen rekening binnen en heb wederom gebeld. toen werd me verteld alsnof de oude rekening te betalen, ook al was deze inmiddels over het betalingstermijn.
    dit dus gedaan en wachten op de tickets.
    een week laten werden we gebeld om 9.30 uur smorgens dat de tickets verstuurd zouden worden. een uur later werden we weer gebeld met de mededeling dat het vliegtuig overboekt was en de reis dus niet door ging.
    al de beloftes en mededelingen ten nadele van butterfly gebeurde telefonisch.. nu wordt de anulering via een mail bevestigd , de reden was omdat we dus te laat hadden betaald , na weer telefonisch contact zeiden ze dat ze het binnen een week zouden regelen, maar helaas weer een mail dat het onze fout was.
    het is nu dus proberen geen geld terug te geven van butterfly.

    Tommedory says:

    Ook ik ben zo dom geweest om te reserveren voor reis naar Turkije. Op 07-11-2016 boekte ik bij n verkoopdemonstratie met de bedoeling om ergens eind 2017 weg te gaan. Bij thuiskomst bleek tussen het boekingsformulier en de kwittantie een reisdatum ingevuld van 27-01-2017. Direkt contact gezocht en daar kreegik te horen dat t zo niet hoorde. De telefoniste zou mij een boekingsformulier sturen (had ik meteen moeten krijgen)zodat we een datum konden prikken. We hadden tot 18 mnd verder de keuze kunnen maken.Er kwam echter niets. 14 dagen om kosteloos te anuleren dus haast geboden. Mail gestuurd, hij was al onderweg. Aangezien de kaart wegbleef besloten te anuleren ivm 14 dagen. Op 07-12-2016 reactie dat ik een boekingskaart had ontvangen en ik niet meer kosteloos kon anuleren. En ik vertrok (volgens hen) op 28-02-2017. Weer reageren om te anuleren. Deze keer werd mij gezegd(in tegenstelling tot de mevr die ik sprak op 14-11-2017) u kunt niet meer anuleren u bent te laat. De kosten bedroegen €198,00,precies het bedrag wat ik had aanbetaald. Verder contact ontaarde al heel snel in schelden dus ben ik maar gestopt met mailen en bellen. Na ontslag had dit een kleine opkikker voor mijn man en mij moeten worden maar werd helaas een grote leugen en oplichterij