letselschade op reis

Letselschade op reis

In diverse programma’s van MAX behandelen we kwesties waar u als consument tegenaan kunt lopen. Het dwingende oog van de camera helpt ons om problemen voor u op te lossen. Maar ook zonder camera kunt u op ons rekenen en halen we resultaat voor u. Dat ondervond ook mevrouw Brokerhof.

Op 5 augustus vorig jaar (2013) was mevrouw Brokerhof te zien in Groeten van MAX. Kort daarvoor was ze met haar man op een 15-daagse pakketreis naar Portugal gegaan. De vreugde was van korte duur geweest. Op de derde dag was mevrouw Brokerhof in het hotel-restaurant door haar stoel gezakt. Bij de val brak ze haar ellenboog. Vanwege de pijn en ellende besloten zij en haar man de vakantie af te breken en eerder naar huis te gaan.

Compensatie

Zelf had mevrouw Brokerhof vergeefs om compensatie gevraagd bij reisorganisator Arke. Eenmaal in Groeten van MAX bood Arke aan om de niet-genoten vakantiedagen én de extra kosten van de vervroegde terugreis te vergoeden. Ook erkende Arke de aansprakelijkheid voor de letselschade. De hoogte daarvan was op dat moment nog niet bekend.

Maanden revalideren

In de periode na de uitzending begeleidden we mevrouw Brokerhof in het letselschadetraject. Ze moest eerst nog enkele maanden revalideren. Pas toen zij helemaal hersteld was, werd duidelijk hoe groot haar letselschade was. Ze had reis- en behandelingskosten gemaakt. Daarnaast had ze vanwege haar letsel recht op een bedrag aan smartengeld. De gemaakte kosten zetten we voor haar op een rij en aan de hand van rechtspraak over smartengeldbedragen maakten we een begroting van haar totale letselschadeclaim. Die legden we voor aan Arke, en Arke maakte nog dezelfde week de letselschadevergoeding over aan mevrouw Brokerhof.

Herkansing

Hoe hoog de letselschadevergoeding was, vertellen we u niet. Wel kunnen we verklappen dat mevrouw Brokerhof en haar man van dat bedrag komende zomer op herkansing gaan in Portugal. Alvast een mooie vakantie toegewenst!

In juni 2014 begint weer een nieuw seizoen Groeten van MAX. Ook dit jaar weer met medewerking van MAX Ombudsman. We zijn nu al benieuwd naar uw verhalen. Is uw vakantie niet goed verlopen, zijn er gekke dingen gebeurd, was het hotel een bouwput, het vakantiehuisje een ruïne, bent u opgelicht, kwam de reisorganisator de gemaakte beloftes niet na? Meld het in ons spreekuur. We helpen u met raad en daad, en wie weet kunnen we uw zaak behandelen in Groeten van MAX!

Geef een reactie