Geen recht op korting door drukfout

Meneer Koudstaal uit Schoonhoven wilde dit jaar met de meivakantie een weekje weg naar een bungalowpark. Volgens de brochure kwam hij in aanmerking voor de 55-plus korting. Daarnaast was hij in het bezit van een kortingsbon ter waarde van 50 euro. Bij elkaar opgeteld leverde dit een aantrekkelijk voordeel op.

Toen hij ging boeken, kreeg hij tot zijn verbazing te horen dat hij geen gebruik kon maken van de 55-plus korting omdat in de brochure een drukfout stond. Bij de prijsaanduiding stond expliciet vermeld dat die week de 55-plus korting gold, maar dit bleek dus niet zo te zijn. De heer Koudstaal liet weten dat dit niet zijn fout is en dat de korting hem toegewezen moest worden. Het bungalowpark ging hier niet mee akkoord. Ze konden hem wel in een paar andere parken de korting geven, maar niet in het park van zijn keuze.

Kan dit zomaar?

Hoe zit het nu precies met dit soort drukfouten? Heeft de heer Koudstaal nu recht op die korting of niet? Ja, wanneer het zo expliciet in de brochure vermeld staat en het bungalowpark heeft na ontdekking van deze fout zijn klanten niet geïnformeerd, dan moeten ze de korting toepassen. De heer Koudstaal had namelijk mogen verwachten dat die prijs volledig juist was.

Afloop

De heer Koudstaal had in de tussentijd elders een andere accommodatie geboekt voor een gunstige prijs. Het bungalowpark heeft laten weten de situatie te betreuren. Na overleg met de MAX Ombudsman hebben zij toegezegd de heer Koudstaal bij een volgende boeking een extra korting van 50 euro te zullen geven. Samen met de kortingsbon van de Postcodeloterij komt dit neer op een bedrag van 100 euro.

Let op!

Is een prijs zo laag dat u niet mocht verwachten dat u dit weekend kon boeken voor deze prijs, dan wordt het een ander verhaal. U had dan moeten begrijpen dat er sprake was van een kennelijke fout.

Geef een reactie