Geen pakje uit Amerika

Aansluitend op het MAX-consumentenprogramma Meldpunt schrijft presentatrice Elles de Bruin elke 2 weken een column over consumentenzaken. Deze keer: Elles vraagt zich af wanneer het onderdeel van haar auto er is.

Onderdeel uit de VS

Ik rij elektrisch, geheel naar tevredenheid. Het is goedkoop, stil en na een keer met een lege batterij langs de kant van de weg te hebben gestaan, zorg ik ervoor dat mijn auto altijd is opgeladen.

Ik heb wel een groot probleem; sinds de aanschaf van het voertuig zit er een vervelende tik in de auto. Inmiddels is duidelijk dat meerdere auto’s van dit type dat hebben en de dealer wil het ook met alle liefde maken. Maar nu komt het: het betreffende onderdeel moet uit de VS komen. Het is een Amerikaans merk en mijn dealer zegt dat het importeren vanwege corona niet lukt. In het begin had ik daar begrip voor, maar nu raakt mijn geduld een beetje op. Ik heb recht op een deugdelijk product en dat is deze auto nu niet.

Pakketpost en corona

Ik heb de autodealer nu een ultimatum gesteld. Het moet echt snel worden opgelost. Het gaat hier om mijn eerste nieuw gekochte auto in mijn leven en die is niet in orde. Maar er knaagt toch iets. Is het redelijk dat ik dit eis? Kan de dealer er echt wat aan doen? Mijn idee is: de pakketpost heeft toch geen last van corona? Mijn vraag aan u is: heeft u ook problemen met producten die niet geleverd worden als gevolg van de pandemie waarin we nu verkeren? Laat het ons weten op
meldpunt@omroepmax.nl.

Meldpunt, elke vrijdag rond 19.20 op NPO 2.

Geef een reactie

Reactie

  1. B.Harmsen says:

    Ook aan de andere kant van plas zal het onderdeel vanuit het magazijn gehaald moeten worden en idem ingepakt voor het naar een postkantoor of een ander verzendpunt gebracht moeten worden alvorens het pakket verzonden kan worden.

    Stel dat er door corona geen mensen werken in het magazijn kun je wel op je achterste benen ga staan maar zal het onderdeel echt niet aankomen. .