Foute naam op ticket leidt tot extra kosten

Op 28 augustus 2014 boekten mevrouw Postma en haar vriend een pakketreis bij reisbureau Dalstra. Een heerlijke vakantie naar Malaga lonkte haar tegemoet. Tot ze bericht kreeg van het reisbureau…

De rekening viel op 6 oktober 2014 in de bus met daarbij het verzoek om ook nog even de paspoorten te faxen. Dit deed ze direct. Alles leek hiermee in orde te zijn, maar kort voor haar vertrek ontving ze van het reisbureau het bericht dat er een fout was gemaakt in de spelling van haar naam en dat haar ticket gewijzigd moest worden. Kosten: 110 euro!

Nooit ontvangen

Mevrouw Postma was zeer verbaasd, zij had immers beide paspoorten gefaxt en hierop stonden de juiste gegevens. Het reisbureau legde de schuld bij haar neer, omdat ze de bevestiging niet goed zou hebben gecontroleerd. Deze bevestiging bleek mevrouw echter nooit te hebben ontvangen. De zaak bleef onopgelost en mevrouw Postma besloot MAX Ombudsman te benaderen. De zaak was overduidelijk aangezien mevrouw Postma via het reisbureau heeft geboekt. Zou ze zelf via internet hebben geboekt, dan had de verantwoordelijkheid bij haar gelegen. Dit komt namelijk regelmatig voor.

Verkeerd gespeld

Het is belangrijk om te weten dat de naam van elke passagier exact moet overeenkomen met de naam zoals die vermeld wordt in het paspoort of de ID-kaart. Veel voorkomende fouten zijn het vermelden van de roepnaam in plaats van de voornaam en het invullen van de achternaam van de echtgenoot in plaats van de meisjesnaam. Op het moment dat het ticket aan u is afgegeven, kan een verkeerd gespelde naam tot gevolg hebben dat er een nieuwe reservering gemaakt moet worden en een nieuw ticket moet worden afgegeven. Feit is dat een verkeerde naam hoge kosten met zich mee kan brengen, zelfs tot de prijs van een nieuw ticket aan toe.

Afloop

Voor mevrouw Postma bracht een aangetekende brief uiteindelijk de oplossing. Het ticket is op de juiste naam gezet en de kosten zijn door het reisbureau betaald.

Geef een reactie