In de voetsporen van onze bevrijders - Shanty
De winter van 44-45 wordt in Nijmegen wel de granatentijd genoemd, een tijd van dansen en plezier maar ook van dagelijkse beschietingen. Het Harksteder shantykoor De Raaitvinken deelt lief en leed.
De winter van 44-45 wordt in Nijmegen wel de granatentijd genoemd. Het was een tijd van dansen en plezier maken maar ook van dagelijkse beschietingen waarbij honderden doden vielen. De stad is bevrijd maar ligt in de frontlinie. Maar in De Vereeniging wordt gedanst. In het Harksteder shantykoor De Raaitvinken wordt lief en leed gedeeld.