Dashcambeelden: bijna 5000 euro schade door toedoen valet parking-bedrijf

Omroep: MAX

Duur: 0:02:06

Uitzending: vr 2 aug 2019 15:00

Dashcambeelden: bijna 5.000 euro schade door toedoen valetparkingbedrijf

Door toedoen van medewerkers van een valetparkingbedrijf dat op Schiphol opereert is bijna 5.000 euro schade aan de auto van een vakantieganger toegebracht. Op de beelden, gemaakt door de dashcam van de auto en in handen van MAX vakantieman, is te zien en horen hoe medewerkers van het bedrijf de auto beschadigen. Op 5 augustus 2019 besteedt het programma aandacht aan deze praktijken.

Schade door wasstraat

In de video- en geluidsopnames is onder meer te zien hoe een medewerker opmerkt dat het begint te stinken in de auto. Naar eigen zeggen omdat de handrem er nog opstaat, en hij niet weet hoe deze er weer afgaat. Als de stank steeds erger wordt, besluit een medewerker de auto de wasstraat in te sturen. Dit gaat helemaal mis. De bestuurder negeert meerdere stoptekens en rijdt de auto langs een stel beugels, die duidelijk hoorbaar over het dak krassen. Uiteindelijk vindt de wasbeurt in de wasstraat nooit plaats. De beelden die de dashcam van de auto hiervan maakte zijn te zien bovenaan dit artikel.

Zorgen naar aan leiding van MAX Vakantieman

Ook is in de video te zien hoe de medewerker door rood rijdt, zegt te gaan botsen met de auto en vlak langs een tegenligger rijdt. Een medewerker van het valetparkingbedrijf houdt tijdens de opnames kantoor in de auto van de eigenaar. Hij beantwoordt diverse telefoontjes. Opmerkelijk is het gesprek dat hij met een bezorgde klant voert. De klant (waarvan in de video de stem om privacy-redenen is vervormd), heeft zorgen over valet parking naar aanleiding van de MAX vakantieman-uitzending van 22 juli 2019 over misstanden bij valetparkingbedrijven. De medewerker stelt de klant gerust door te bevestigen dat zijn valet parking “een gerenommeerd bedrijf” is.

Over de dashcam

Een dashcam is een steeds populairder wordende camera, die automobilisten kunnen plaatsen op het dashboard van hun wagen. De opnames, vaak gemaakt in de rijrichting van de auto, zijn bedoeld om bij schade bewijsmateriaal te kunnen aanleveren aan de verzekering. Bijvoorbeeld bij een botsing.

Klachten over valetparkingbedrijven bij MAX vakantieman

Zoals al gezegd is dit niet de eerste keer dat MAX vakantieman klachten krijt over de praktijken bij valetparkingbedrijven op Schiphol. de redactie heeft de klachten inmiddels geordend en concludeert dat er over de volgende bedrijven klachten binnen zijn gekomen.

Airportvaletparking.nl

port Valet Parkeren - home

 

Schipholvaletparking.nl

SchSchiphol Valet Parkeren - home

Securevaletparking.nl

Secure Valet Parkeren - home

 

Terminalvaletparking.nl

Terminal Valet Parking - home

MAX vakantieman is maandag 5 augustus om 20.30 uur te zien op NPO 1.

Geef een reactie

Reacties (6)

  1. WimKlerk says:

    Ik parkeer regelmatig op Schiphol valet parking van schiphol parking. Zij gaan netjes met je auto om maken geen misbruik.
    Misschien kan dit ook vermeld worden on de uitzending.

    mvrg Wim Klerk

  2. ESchukkink says:

    Weer met grote verbazing gekeken naar MAX vakantieman. Valet-parking met grote schade aan de auto,meer kilometers gereden,lege tank en als kers op de taart een bekeuring voor verkeerd parkeren. Waar is de tijd gebleven dat het reisbureau je hielp met je reis samen te stellen en advies gaf naar welk hotel je kon, welke reisverzekering je moest afsluiten en welke mogelijkheden er zijn om naar Schiphol te gaan.
    Wij boeken al jaren (meer dan 10) een Park,Sleep Fly hotel in de buurt van de luchthaven. 1 dag eerder van huis, lekker ontspannen in de hotelkamer (soms met wellness) voor vertrek een lekker ontbijt,en met het hotelbusje naar de luchthaven. Geen stres en ontspannen op reis.

    Misschien een tip voor de reisorganisatie’s (Tui,Kras,Corendon enz) stel een valet-parking dienst op die je samen met de reis boekt.extra omzet en een volledige dienst naar je klant.

  3. Hoxapel says:

    Waarom worden dit soort bedrijven niet duidelijk bij naam genoemd ?
    Stel evt een lijst samen met discutabele bedrijven.
    Noem ook betrouwbare bedrijven zoals bv.
    AirPort parking services

    Nooit problemen mee

    1. Wim Stal says:

      Waarom zou je moeten melden dat iemand een positieve ervaring met Schiphol valetparking heeft? Het mag als normaal beschouwd worden dat er netjes met de auto omgegaan wordt. Het bedrijf moet eerst diep door het stof gaan en maatregelen treffen om te voorkomen dat zoiets nogmaals gebeurt. Allereerst moeten de medewerkers die dit op hun geweten hebben op staande voet ontslagen worden.
      Positieve reviews over dit bedrijf vind ik erg voorbarig.
      Je hebt ontzettend geluk gehad Wim Klerk dat jou dit niet is overkomen!

    2. Wim Stal says:

      In het algemene artikel staat dat het de volgende bedrijven betreft:
      1. Airport Valetparking
      2. Schiphol Valetparking
      3. Secure Valetparking

      Wees gewaarschuwd!
      Noteer de namen.
      Nooit gebruikmaken van de diensten van deze bedrijven. No

  4. Daleen says:

    Via dit bedrijf onze auto bij Schiphol laten parkeren. Kom je midden in de nacht terug en bel je ze (volgens afspraak) om te melden dat je geland bent en dat ze de auto mogen brengen, laten ze je met een rein geweten een half uur wachten. Inmiddels was het al half 3 in de nacht, maar weereens gebeld. Dan krijgt je te horen dat ze helemaal niet komen omdat de sleutel van de auto in een kluis lag en dat degene die de kluis moet openen niet bereikbaar is. Wij kregen de keus : heel lang wachten (misschien wel tot in de ochtend) of een taxi naar huis nemen. Jawel, van Schiphol naar Lelystad…..
    Aangegeven dat wij op hun kosten in een hotel op Schiphol bleef overnachten en dat de auto de volgende ochtend bij het hotel gebracht moest worden.
    Aldus geschiede.
    Maar nu…….
    Geen reactie op mail en telefoontjes worden afgewimpeld.
    Aangetekende brief is verzonden en incasso bureau ingeschakeld.
    Met ons zijn ze noch lang niet klaar!