Reactie van Hotel de Kromme Raake op de bevindingen van de mystery guest

In MAX vakantieman bezoekt de mystery guest elke week een ander hotel. In de uitzending van 15 juni is dat hotel de Kromme Raake. Natuurlijk legt het programma de conclusies van de mystery guest voor aan het hotel.Dit is de reactie van de hoteldirectie:

“Het ‘kleinste hotel ter wereld’ is een nostalgisch hotelletje waar we onze gasten doorgaans een beleving bieden in plaats van slechts een plek om de nacht door te brengen. Daar doet een krakend tegeltje geen afbreuk aan. U beoordeelt het hotel met een onvoldoende op de punten ‘onderhoud en hygiëne’ zonder daarover verder in detail te treden. Ietwat stoffig? Zou kunnen, dat is bijna niet te voorkomen in een oud pand. Het sanitair wordt echter grondig schoongemaakt. Uw mysterie guest leek daarentegen zelf weinig aandacht te schenken aan persoonlijke hygiëne en leek ook geen prijs te stellen op verdere aangeboden service of contact met onze medewerkers. Wij betwisten dan ook de oprechtheid van zijn bevindingen. Dergelijke klachten hadden meteen bij ons gemeld moeten worden bij aankomst, zeker in tijden dat hygiëne de hoofdrol speelt. Uw beoordeling staat gelukkig haaks op de bevindingen van vele andere gasten die deze ludieke accommodatie wel op waarde weten te schatten. Als uw mysterie guest de moeite had genomen de gastenboeken in de lobby door te bladeren had hij dat zelf ook kunnen lezen. Ter illustratie heb ik foto’s van de laatste pagina’s bijgevoegd met de meest recente berichten. “

U ziet MAX vakantieman elke maandag om 20.30 uur op NPO 1.

 

Geef een reactie

Reacties (3)

  1. Johanleonard says:

    Het gaat er natuurlijk helemaal niet om wat een gast wel of niet moet doen, het gaat er natuurlijk helemaal niet om wat er in het gastenboek staat, het gaat gewoon over de hygiëne en de staat van onderhoud. Die bevindingen zijn cruciaal dus overduidelijk: ondernemer ga aan het werk! En zeker in deze coronatijd, een aannemer door het pand en de hygiëne op niveau brengen. Dat is pas beleving!

  2. Joss says:

    Helemaal eens met Johanleonard!!

  3. Mario Meijer says:

    Het begint m.i. met het bevestigen (in plaats van ontkennen) dat er verbeterpunten zijn om het beeld vervolgens te nuanceren. Het persoonlijk maken vind ik onprofessioneel en directieonwaardig: “Uw mysterie guest leek daarentegen zelf weinig aandacht te schenken aan persoonlijke hygiëne…” Met andere woorden, kijk eerst naar binnen en dan pas naar buiten.